"Pokud žiješ v souladu s přírodou, nikdy nebudeš chudý; pokud žiješ podle mínění lidí, nikdy nebudeš bohatý."
Seneca

Dieta

18. května 2014 v 14:48 | Burgus |  Můj koutek
Po náročném týdnu plném písemek se konečně přiblížil víkend a já se mohla projednou v kuchyni vyřádit. Když na to příjde, určitě každé ženě (kromě těch, které se milují i kdyby vypadaly jako godzilly- Cernnunos jim dej slávu!) příjde na mysl jedna velká určitá věc, kvůli které jsou schopny podstoupit snad všechno. DIETA!
Tenhle obrovský mýtus ženu nejspíš provází už od dob, co nastoupí do mezilidského zařízení jménem škola.
Dítě ještě držet dietu nesmí a tak se jeho sebevědomí sráží už od počátku věků. Co se děvče dostane do nefyzické fáze po fyzické fázi puberty, může už začít s dietou, protože už nestráví tolik živin, které potřebovalo během svého dětského a fyzického pubertálního období k růstu a nadměrnému pocení.

Tak či onak, po nastoupení do dalšího -nelidského zařízení jménem internát, se mi nabízely možnosti, chodit 4x týdně cvičit ať už do posilovny, nebo do sdružení jménem ZUMBA. Využívám toho do dnes a je pravda, že nějaká kila dolů šla docela velmi rychlým tempem.
Další otázkou byla strava, která nešla změnit pokud jste neměli dost financí na kupování si předražených zdravých jídel po celý týden, a odhlašování si nelidsky připravených pokrmů v internátní jídelně, které lze pojmenovat jediným slovem "Šlem" aneb. "Tadymáš kečupa. Dobrou chuť!"

Po veškeré snaze, zkusit to s odhlašováním a kupováním si nekřesťanská dietní jídla v předražené avšak kvalitní instituci jménem Slunečnice, došla jsem k tomu, že stačí jíst v malých porcích i to, co nám osoby nazývající se kuchařky naservírují v internátní jídelně.
Dalším mýtusem bylo však stravování doma. Když přijede žena z internátu, kde celý týden trpí hladem a pokorně zalévá horkou vodou instantní čínskou polévku domů, je jasné, že za celý víkend sežere celou ledničku i s jejím obsahem. Tomu jsem musela nějak zabránit a tak jsem si zvolila tzv. zdravotučnou stravu, se kterou bych doplnila zdravé látky tak, že bych se i najedla. Je to jednoduché. Jíte v malých porcích a kombinujete zdravé přílohy s normálním jídlem.

Nedělní kombinace zdravého grilovaného krůtího masa a fazolek s extrémě nezdravými hranolkami, které jsem však upekla v troubě, což je stokrát lepší, než kdybych je smažila. :D

Tohle je spíš celá zdravá varianta. Těstoviny penne s kousky lososa, bylinkami a sýrovou omáčkou + jako příloha rukola s ochuceným hroznovým olejem, citronem a kořením.

Tak tady je moje malá skromná metoda, jak se pořádně najíst a nemít výčitky z toho, že jste se předtím vposilovně natrápila jako kůň a pak to schodila jídlem.

K dnešnímu článku musím přidat i tento úžasný fejeton, na který jsem narazila v maminčině časopisu OnaDnes, a který mě opravdu nesmírně pobavil. :) Palec nahoru pro Renatu Fíkovou! :D

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.